עמוד הבית
צור קשר
פייסבוקפייסבוק

מחשבים - קורסים למצטיינים ומחוננים

קורסי מחשבים למצטיינים ומחוננים

 
הקורסים במחשבים נבנו במסלולים שונים:מחשבים - קורסים למצטיינים ומחוננים
* ישומי מחשב למתחילים.
*י ישומי מחשב למתקדמים.
* פיתוח אפליקציות ומשחקים.
* תכנות וסייבר.
 
* בכל קורס תהייה חלוקה פנימית נוספת לפי גילאים.
  
 * בכל קורס יושם הדגש על מיומנויות מחשב שונות, בשילוב לימודים עיוניים ועבודה מעשית יחידנית באמצעות מחשב.

* לכל משתתף פרוייקט אישי מאתגר.

* קצב הלימוד מותאם לרמה האישית של התלמידים.

 * הקורס מתקיים פעם בשבוע, ישנן מספר קבוצות זהות.

* באתר האשכול יימצאו דפי תרגול ומשימות העשרה ואתגר, בכל קורס וקורס, להנאתו של כל משתתף.
 

מערכת השעות  ומפרט התכנים לקורסי המחשבים השונים
לשנת תשע"ח 2017-2018

השיעורים יתחילו בשבוע של ה-22.10.17. בשיעור הראשון ימצאו רשימות תלמידים על הקיר ליד המעבדה. נא לבדוק שאתם נמצאים ברשימה וכל הפרטים נכונים. במידה ולא, נא לגשת למזכירות לברור.

ישומי מחשב למתחילים  - כיתות ב'-ג'

לימוד יישומי מחשב דרך שאלות וחידות מדעיות: האם ללוויתן יש פופיק? איך פועל רובוט? כיצד פועל האינטרנט? האם יש דרקונים בימינו? נענה על השאלות תוך שימוש מושכל באינטרנט ובתוכנות צייר,Word ו-PowerPoint. נשים דגש על חשיבה יצירתית וביטוי עצמי. ניצור תוצרים מגוונים: מצגות, מסמכים, קומיקס באמצעות "מדברים קומיקס". נעודד ביטוי אישי ומקוריות. נשתף פעולה ביצירה קבוצתית באמצעות תוכנת Padlet. ולבסוף, ניצור פרויקט אישי , המשלב תוצר ועניין אישי תוך שימוש בתוכנות שנלמדו במהלך הקורס.

יישומי מחשב מתחילים 

 

כיתות ב'-ג'

 

כיתות

 

ימים

שעות

מיקום
הקורס

כיתות ב'-ג'

 

ג'

16.30-17.45

מעבדה ד'

כיתות ב'-ג'

 

ג'

18.00-19.15

מעבדה ד'

כיתות ב'-ג'

 

ה'

 

16.30-17.45

 

מעבדה ד'

 

 

כיתות ב'-ג'

 

ה'

18.00-19.15

מעבדה ד'

 
 
ישומי מחשב למתקדמים - כיתות ג'-ד'
 
מיועד לתלמידים בעלי רקע מוצק בעבודה עם יישומי מחשב. נלמד עיצוב וטיפול בתמונות, עריכת סרטים באמצעות ה- Movie Maker; נלמד ליצור אנימציה ממוחשבת באמצעות תוכנת ה-Scratch וגם קצת מבוא לתכנות.ניצור משחקים בתלת-מימד ובתוכנת ה -KODU.  בנוסף נלמד את תוכנת ה- Excel. פרויקט גמר: בניית אתר אינטרנט אישי המכיל גרפיקה, אנימציה, תמונות וסרטים כשילוב של כל הנלמד בקורס. 

 

יישומי מחשב מתחילים 

 

כיתות ג'-ד'

 

כיתות

ימים

שעות

מיקום
הקורס

כיתות ג'-ד'

ב'

16.30-17.45

מעבדה ד'

כיתות ג'-ד'

ב'

18.00-19.15

מעבדה ד'

 כיתות ג'-ד'

 ד'

18.00-19.15

מעבדה ד'

כיתות ג'-ד'

ד'

16.30-17.45

מעבדה ד'

 
 
 
פיתוח אפליקציות ומשחקים- כיתות ד'-ה'
מטרת הקורס היא להקנות ידע ויכולות בפיתוח משחקים. נפתח משחקים בסביבות דו-מימד ותלת-מימד. נשלב לימוד מעמיק עם יצירתיות והנאה. נעסוק במושגים בסיסיים בפיתוח חשיבה תכנותית בסיסית ותכנות מתקדם. נכיר וניצור סביבות, אנימציות ומשחקים בתוכנות ה- Game Maker, וה- SketchUp ה- Kodu , ונשתמש בפלטפורמה לבניית אפליקציות לסמארטפון ונכיר תוכנה ייעודית של MIT ליצירת אפליקציות  App Inventor.
 

פיתוח אפליקציות ומשחקים

כיתות
ד'-ה'

כיתות

ימים

שעות

מיקום הקורס

כיתות ד'-ה'

א'

16.30-17.45

מעבדה ה'

 

כיתות ד'-ה'

 

א'

 

18.00-19.15

 

מעבדה ה'

כיתות ד'-ה'

ד'

16.30-17.45

מעבדה ה'

כיתות ד'-ה'

ד'

18.00-19.15

 

מעבדה ה'

 

כיתות ד'-ה'

ה'

16.30-17.45

 

מעבדה ה'

 

 

כיתות ד'-ה'

 

ה'

 

18.00-19.15

 

מעבדה ה'

 
 
  תכנות סייבר- כיתות ה'-ו'
 
מהי הגנה בסייבר וזיהוי "נורות אדומות" במחשב שלי. הצפנה: סוגי צופן. מהי תקיפה בסייבר וסוגי תקיפות. סייבר ומודיעין: התמודדות עם אירוע סייבר. מה הקשר בין סייבר לחיי היומיום שלנו? סייבר בעתיד: לאן הטכנולוגיה תיקח אותנו? תכנות:SCRATCH - שימוש מתקדם בתוכנה ללימוד יסודות התכנות - פיתוח חשיבה תכנותית, לימוד אלגוריתמים, משתנים, תנאים ולולאות. C# - היכרות עם שפה עילית מונחית אובייקטים ותכנות בסיסי. בחוג זה, נדרש ידע מוקדם בתוכנת  
    Scratch. תלמידים ללא ידע בתוכנה זו יידרשו להשתתף בשני שיעורי הכנה בתשלום נפרד. 
 

 

תכנות וסייבר 

כיתות ה'-ו'

  

כיתות

ימים

שעות

מיקום הקורס

כיתות ה'-ו'

ב'

16.30-17.45

מעבדה ה'

כיתות ה'-ו'

ב'

18.00-19.15

מעבדה ה'

כיתות ה'-ו'

ג'

16.30-17.45

מעבדה ה'

כיתות ה'-ו'

ג'

18.00-19.15

מעבדה ה'

 
 
 
 מעבר למערכת שעות כללית לחצו כאן